вторник, 19 февраля 2019 г.

Гра-подорож "Первоцвіти просять захисту"


Первоцвіти просять захисту
Вчитель.
- Діти, відгадайте загадку про пору року:
          Все у зелені довкола:
          Пасовище, ліс і поле.
          Мчать струмочки до ріки,
          Ліплять гнізда ластівки
          Яка в сороки новина,
          Про що стрекоче нам вона?
          Можливо, що прийшла…(весна).
- Дійсно, що зовсім недавно важко було сонечку пробитися промінням крізь хмарки. Та раптом усе навколо почало змінювати свої кольори. Це виглянуло привітне, очікуване сонечко і прийшла весна.
- Отже, діти, сьогодні ми потрапимо у чарівну мандрівку весняного світу.

І станція «Весняні загадки»
1. Серед синього моря стоїть золота комора. (Сонце)
2. Ішов довговяз, у землю увяз, із землі всіх по виганяв. (Дощ і рослини)
3. Через воду стежечка, а одначе води не перейти. (Веселка)
4. Я найперша зацвітаю синім цвітом серед гаю. Відгадайте, що за квітка, бо мене не буде влітку. (Пролісок)

ІІ станція «Народний календар»
Учень. Перший місяць весни у наших пращурів мав чимало назв. Серед них: крапельник, снігобор, березоль чи березіль. А ще його назва походить від назви дерева «береза». Саме цього місяця береза дає свій сік. А згодом починає вбиратися в сережки.
Учениця. Березень у народі називають «соковик», «протальник», «весновій», «ранок року».
Учень. Березень – місяць напівзимовий, напіввесняний. У березні хурделиця частенько гуляє, плаче, співає, гнівається, але все одно сніги тануть.
Учениця. Квітень називають «цвітень», «краснець», «снігогін». Це місяць гомону талої води.
Учень. Квітень – середина весни. «Квітень – всіх напоїть» - говорить народна мудрість.
          Повніє річка вглиб і вшир,
          Закручує шалений вир…
          Пливуть крижини по воді.
          Неначе білі лебеді.
          Шумить ріка6 – Спішу! Спішу-шу-шу!
          Ламає все. Крім комишу.
Віктор Кочевський
Учениця. Є ще одна назва квітня – «лелечник». За повірям, долаючи далекі відстані, лелека приносить на своїх крилах тепло. Недарма кажуть: «Прилетів лелека – приніс весну здалека!»
Учень. Травень – розмай весни. Народ його називає «листопуск», «росяник». Це місяць «зеленого шуму». Зеленим шумом  народ називає усі рослини, які випустили листочки.
          Все навколо зеленіє,
          Річка ллється і шумить.
          Тихо, тихо вітер віє
          І з травою гомонить.
          Як тут всидіти у хаті,
          Коли все живе, цвіте,
          Скрізь дзвенять пташки крилаті,
          Сяє сонце золоте…
Олександр Олесь
Учениця. Були й інші назви місяця – «громовик», «пісенник». Вони повністю відповідали своєму призначенню. Нерідко, під час дощу, можна було почути розряди  грому.
          Дощ припустив, і грім гримів,
          Він так любив гриміти,
          Що аж тремтів, що аж горів
          На трави і на квіти.
          Грім жив у хмарі, і згори
          Він бачив, хто що хоче:
          Налив грозою грім яри,
          Умив озерам очі…
Микола Вінграновський
 Всюди: в лісах, на луках, полях, у гаях і садах – розливалися пісні птахів.
          Он чорний шпак співа вгорі,
          Зозуля голосно кукука;
          Скриплять біляві голуби,
          В дубову кору дятел стука.
          Щебече зябляча сім’я,
          І сиза горлиця воркує;
          Чудова ж пісня соловя
          Над всіма співами царює.
Яків Щоголів

ІІІ зупинка «Бабусина скриня. Прикмети та приказки про весну».
Вчитель.
- Діти, є багато весняних прикмет і приказок про весну. Прочитайте та обговоріть їх значення.
Робота в парах.
1. Прилетів шпак – весна на порозі.
2. Ластівки лаштують гнізда на стійке тепло.
3. Грак прилетів – швидко сніг зійде.
4. Березень часом снігом сіє, а часом сонцем гріє.
5. Квітень з водою, а травень – з травою.
6. Весна багата на квіти, а хліба в осені позичає.
7. Весна днем красна.

IV зупинка «Перші квітоньки весни»
Вчитель.
- Який настрій у вас викликає квітування природи навесні?
- Давайте завітаємо в гості до весняних квітів. Якими барвами розмалювала їх весна? Пропоную гру «Вгадай квітку за кольором».
Умова: ведучий називає будь-який колір. Діти, у свою чергу, пропонують відповідні назви весняних квітів.
Білий – підсніжник, конвалія, анемона, нарцис.
Жовтий – кульбаба, калюжниця, тюльпан (лісовий тюльпан), горицвіт, пшінка.
Синій (блакитний) – пролісок, барвінок, цибулька, сон-трава, перелісок.
Фіолетовий – бузок, фіалка, медунка.
- Яка квітка, на вашу думку, є найкращою? Обгрунтуйте свій вибір.

Допоміжний матеріал
Я – перша квіточка весни,
Я – пролісковий світ.
Я пережив зимові сни
І знов родивсь на світ.(Пролісок)

З-під снігу виглядає –
Весну зустрічає. (Підсніжник)

В біле платтячко вбереться,
Аромат духмяний ллється.(Анемона)

Стоїть зелений стовпчик, наче риска,
А зверху – білих ліхтариків низка.(Конвалія)

У лісі вона фіолетом заквітла
І ласим цвіт - медом до бджілок привітна.(Медунка)

Хвилина релаксації «Вальс квітів»
Вчитель.
 - Скільки квітів навкруги – справжній квітковий бал! Запрошую всіх на танок весняних квітів.
(Звучить «Вальс квітів» П. Чайковського. Діти під музику танцюють)
- Наша з вами подорож підходить до кінця. А в мене є для вас лист.
          Весна-чарівниця
          Неначе цариця,
Наказ свій послала,
Щоб краса вставала.
І проліски і травка,
Й зелена муравка,
І кульбаба рясна,
Й фіалочка ясна –
Всі квіти весняні,
Веселі, кохані,
З-під листя виходьте,
Голівки підводьте
Од сну зимового
До сонця ясного!
- Уявіть себе квітами, покружляйте під сонечком.

Підсумок подорожі

- Щоб всі люди змогли милуватися квітковою красою, перш за все ви, діти повинні не шкодити природі. Квіти в народі називають – «очі землі». Треба не допустити нашій планеті осліпнути, памятати самим і попереджати інших: «Не зривайте квіти, збережіть красу!»
Людина – частина природи, господар Землі. І тільки вона повинна робити свій внесок у справу захисту земної краси. Мало хто байдуже промине гарну квіточку. Одна людина зупиниться, замилується і бережно обійде квітку. А інша – висмикне її з землі, трохи побавиться і викине геть.    - Що є причиною такої жорстокості? Огидне почуття «господаря» природи, яке дозволяє привласнити її красу. Ось і владарює така рука, самовільно вирішуючи – жити квітці чи ні. І варто памятати, що зустріч із квітами – це розмаїття вражень, а не оберемок поневічених рослин.
- Подивіться в ясні оченята квітів і покажіть їм свої – добрі, чесні, великодушні.
          В гармонії треба з природою жити,
          Всім нам, щоб довкілля повсюди цвіло.
          А шкоди природі не можна робити
          Щоб добре усім нам в природі було.
          Природа – це щастя, натхнення і диво
          Хай кожен живе у природі щасливо.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Я досліджую світ "Тварини свійські. Собака"

  Мета: розширити знання дітей про свійських тварин;   ознайомити з умовами їх утримання ; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати; с...